Dobre maniery w zakładzie pracy
Dobre maniery w zakładzie pracy są takie same jak gdziekolwiek indziej, rządzą się podobnymi prawami i do podobnych celów zmierzają by dobrze ułożyć sobie stosunki między ludźmi. Oglądałem niedawno reportaż o winiarstwie francuskim i w tym filmiku (krajobrazy, winnice, piękne zabytki) padły takie słowa: „Ruchy pracownika piwnicy, gdzie przechowywane są wina, charakteryzuje wielka elegancja…” I rzeczywiście, na ekranie widzieliśmy robotnikadżentelmena, tanecznym krokiem przemierzającego odległości między beczkami, uważnie pochylającego się nad kurkiem, z którego tryska płyn barwy złota…
Skąd się bierze owa elegancja fizycznego pracownika? Nie da się jej tłumaczyć tylko tradycją kręgu zawodowego, sięgającą czasów dynastii Burbonów. Są tacy, którzy wiedzą , że elegancja dobrze się sprzedaje. Jeśli tak a wszystko jedno, skąd się to wywodzi to niechby i nasi właściciele prywatnych firm zdali sobie z tego sprawę! A za nimi ich pracownicy. Są już pierwsze tego objawy, więc bądźmy dobrej myśli: ten sposób pozyskiwania klientów nic nie kosztuje, w każdym razie o wiele mniej niż reklama. Skuteczny jest natomiast niewątpliwie!